Napelem és vasút együttműködése.
Egy újabb gordiuszi csomót vágtak át a németországi vasút (Deutsche Bahn) vezetői.
Volt egy összetett probléma:
- A vasút sok energiát kíván, ami most Németországban a sorra bezárt atomerőművek miatt egyre nagyobb gond.
- Hogyan juttassák el az észak-németországi szél- és napelemek által termelt energiát az ország egyéb területeire? Ráadásul úgy, hogy minél kisebb mértékben bolygassák meg a környezetet. Hiszen tudjuk, ott erős a zöld lobbi.
Persze ezek alapján már mi is tudjuk mi a megoldás: A vasút saját belső elektromos hálózatát kell az elszállításra és elosztásra felhasználni, és ebből a rendszer közben persze felveheti azt a részt, amire saját működtetéséhez szükség van. Hiszen a vasút úgyis behálózza az országot, mint egy különleges nagyfeszültségű távvezeték hálózat.
Aztán, ha már volt egy jó ötlet, ezt még meg is fejelték: Bejelentették, hogy 2050-re a Deutsche Bahn a teljes energiafelhasználását megújuló energia fogja fedezni! Ez az érték egyébként jelenleg 20%.
Jut eszembe: Magyarországon is van vasút, előbb vagy utóbb itt is lesznek napelem erőművek. Itt a jó példa, már csak követni kell.